Vanliga frågorHur snabbt besvaras mitt mail- Din fråga är viktig för oss. Därför svarar vi så snabbt vi kan (vanligtvis inom ett par timmar efter vi har mottagit meddelandet) för att hålla en hög servicegrad till dig som kund. Om vi inte kan besvarat er fråga på en gång, så kommer vi under de första 48 timamrna sedan vi mottagit det första meddelandet, åtminstone ta kontakt med er för att bekräfta att frågan som ni ställt är under behandling och när vi förhoppningsvis kan ge er ett svar. Varför kan man ibland bli hänvisad till tillverkaren?- För att ge våra kunder den bästa supporten rekommenderar vi tillverkarens egen support, det finns ingen som kan sina egna produkter lika bra som tillverkaren, men man får självklart alltid kontakta oss också! När det gäller märkesprodukter, tex datorer eller skrivare, hanterar de flesta tillverkare garantiservicen själva. De vill att slutanvändaren ska kontakta deras support för att få hjälp med felsökning. Om just ditt fel är vanligt för modellen så vet tillverkaren det och många fler fel kan lösas utan att man behöver skicka in sin produkt på service.
Vad gör jag om jag får en produkt som har en fysisk skada (transportskada) vid leveransen?- Om ditt paket skulle skadas under transporten mellan oss och dig kan du få hjälp. Det viktiga är att du anmäler skadan direkt dels till posten på telefonnummer 020-23 22 21 men även meddela oss på Overclockers AB. Om det finns några skador på ytterkartong och emballage ska du dels anmäla skadan till oss, dels göra en reklamation till Posten. Det är alltid bra att ta kort på skadan innan man öppnar kartongen om man har möjlighet. Man har 1 dygn på sig att reklamera till posten, så det är viktigt att man gör anmälan till dom så snabbt som möjligt. |